سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فنی کاران

6 روش ساده بازکردن گرفتگی توالت فرنگی

توانایی باز کردن لوله های توالت در خانه می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما شود. گرفتگی توالت می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد، اما اکثر آنها جدی نیستند و با رعایت چند مرحله ساده قابل رفع هستند.

قبل از اینکه برای رفع گرفتگی لوله تخلیه توالت خود اقدام کنید، ابتدا باید مقداری محدودیت آسیب اعمال کنید. برای رفع گرفتگی، توالت را به طور مکرر سیفون نکنید - ممکن است سرریز کند و در این صورت، علاوه بر گرفتگی یا گرفتگی شدید لوله تخلیه توالت، باید یک آشفتگی دیگر را نیز پاک کنید!

رفع گرفتگی توالت فرنگی

چه عواملی باعث گرفتگی لوله تخلیه توالت می شوند؟

گرفتگی لوله های تخلیه توالت معمولا به دلیل یکی یا چند مورد از موارد زیر اتفاق می افتد:

  • دستمال توالت
  • اسباب بازی ها یا وسایل دیگر انداخته شده توسط کودکان
  • غذا
  • نوار بهداشتی و دستمال توالت
  • پنبه
  • مو
  • پوشک و دستمال مرطوب بچه
  • ریشه درختان در سیستم لوله کشی شما

همچنین مهم است که گرفتگی های کوچکتر را فقط در سینک یا دیگر لوله های حمام دور نریزید - زیرا این کار نیز می تواند باعث گرفتگی آنها شود!

چگونه لوله تخلیه توالت را باز کنیم؟

  1. شناسایی و پیدا کردن مشکل

اگر علت گرفتگی توالت با نگاه مستقیم به کاسه توالت قابل مشاهده است، یک جفت دستکش لاستیکی بپوشید و آن را بردارید. اگر علت گرفتگی را از طریق آب توالت نمی توانید ببینید، پس وقت آزمایش است.

  1. اضافه کردن مایع ظرفشویی و آب داغ

دستکش های لاستیکی خود را نگه دارید و مقدار کمی مایع ظرفشویی (همچنین به عنوان صابون ظرفشویی مایع یا به سادگی صابون مایع شناخته می شود) و نصف سطل آب داغ را اضافه کنید، آن را از ارتفاع کمر به کاسه توالت بریزید و چند دقیقه بگذارید بماند. این نوع تمیز کننده خانگی لوله های فاضلاب به خوبی عمل می کند - حتی بیشتر از آنچه فکر می کنید - و ممکن است بدون استفاده از چاه بازکن، گرفتگی توالت را برطرف کند.

  1. استفاده از چاه بازکن برای رفع گرفتگی

یک چاه بازکن باکیفیت و سنگین با لبه ای در پایین آن انتخاب کنید. سرپوش چاه بازکن را به طور کامل روی سوراخ پایین کاسه توالت قرار دهید تا در آب غوطه ور شود. محکم و به آرامی فشار دهید و تکرار کنید.

  1. قلاب کردن گرفتگی توالت با چوب لباسی

سپس، سعی کنید از یک چوب لباسی باز نشده برای قلاب کردن گرفتگی استفاده کنید. این تکنیک زمانی مؤثرتر است که گرفتگی توالت در 5 تا 10 سانتی متری ابتدای لوله تخلیه باشد.

  1. رفع گرفتگی های عمیق تر با فنر لوله بازکنی

اگر گرفتگی بیش از حد عمیق است و با چوب لباسی باز نمی شود، یک فنر لوله بازکنی یا مار فنری برای از بین بردن گرفتگی های سخت توالت ایده آل است. فنر لوله بازکنی یک سیم فنری است که می تواند از پیچ و خم های فاضلاب عبور کند. به دلیل انعطاف پذیری بالای آن، فنر لوله بازکنی در پیدا کردن و از بین بردن گرفتگی های عمیق توالت بسیار موثر است.

  1. مواد شیمیایی بر پایه آنزیم

روش دیگر برای رفع گرفتگی توالت، استفاده از یک پاک کننده فاضلاب شیمیایی مبتنی بر آنزیم برای تجزیه مواد جامدی است که باعث گرفتگی می شود. این روش فقط روی مواد آلی (نه اشیاء یا مو) کار می کند و کمی زمان می برد تا اثر کند.

به طور جایگزین، یک سطل را پیدا کنید و آن را تا نیمه با آب داغ (نه آب جوش)، جوش شیرین و سرکه پر کنید. این محلول آب پایه، جایگزین بسیار خوبی برای مواد شیمیایی مبتنی بر آنزیم است و در تجزیه مواد جامد بسیار موثر است.

ما متخصصین رفع گرفتگی لوله های فاضلاب در تهران هستیم

اگر هیچ یک از موارد بالا به شما در رفع گرفتگی توالت کمک نمی کند یا متوجه می شوید که مشکلات گرفتگی لوله های فاضلاب به طور مکرر رخ می دهد، بهتر است با یک متخصص رفع گرفتگی لوله های فاضلاب تماس بگیرید. ممکن است گرفتگی خیلی پایین تر از لوله باشد و با روش های استاندارد قابل رفع نباشد.

شرکت فنی کاران سال هاست که گرفتگی لوله های فاضلاب خانه های پرت را برطرف می کند. ما از آخرین فناوری لوله کشی برای رفع مشکلات به سرعت و به راحتی استفاده می کنیم - امروز با شماره 09197565465 تماس بگیرید یا یک پرس و جو برای ما ارسال کنید!

چگونه از گرفتگی توالت جلوگیری کنیم؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است! برای جلوگیری از گرفتگی های آزاردهنده توالت، می توانید اقدامات ساده ای را انجام دهید:

1. مراقب باشید چه چیزی را داخل توالت می اندازید:

  • فقط دستمال توالت را داخل توالت بیندازید. از انداختن دستمال کاغذی، نوار بهداشتی، دستمال مرطوب، پوشک، نخ دندان، مو، ضایعات غذا و سایر مواد غیرقابل تجزیه در توالت خودداری کنید.
  • به کودکان خود آموزش دهید که فقط دستمال توالت را داخل توالت بیندازند.

2. به طور مرتب توالت خود را تمیز کنید:

  • از یک برس توالت برای تمیز کردن کاسه توالت به طور مرتب استفاده کنید تا از جمع شدن زباله ها جلوگیری کنید.
  • می توانید از یک تمیز کننده توالت ملایم برای از بین بردن لکه ها و بوی بد استفاده کنید.

3. به طور مرتب آب توالت را سیفون کنید:

  • حتی اگر از توالت استفاده نمی کنید، هر روز یک یا دو بار آن را سیفون کنید. این به حرکت مواد در لوله ها و جلوگیری از گرفتگی کمک می کند.

4. از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید:

  • مخلوطی از جوش شیرین و سرکه می تواند به طور طبیعی لوله های فاضلاب را تمیز کند و از گرفتگی جلوگیری کند.
  • برای انجام این کار، 1 فنجان جوش شیرین را در کاسه توالت بریزید و سپس 2 فنجان سرکه سفید اضافه کنید. بگذارید مخلوط 15 تا 30 دقیقه بماند و سپس توالت را سیفون کنید.

5. از یک توالت کم مصرف استفاده کنید:

  • توالت های کم مصرف آب کمتری مصرف می کنند، که می تواند به جلوگیری از گرفتگی کمک کند.

6. به طور مرتب لوله های فاضلاب خود را بررسی کنید:

  • اگر لوله های فاضلاب شما قدیمی هستند، ممکن است مستعد گرفتگی باشند.
  • یک لوله کش می تواند لوله های فاضلاب شما را بررسی کند و در صورت نیاز آنها را تعویض یا تمیز کند.

 

با رعایت این نکات ساده، می توانید از گرفتگی های آزاردهنده توالت جلوگیری کنید و از داشتن یک سیستم لوله کشی سالم و روان اطمینان حاصل کنید.